نقش بی بدیل تفکر در پژوهش
نقش بی بدیل تفکر در پژوهش
عن علی بن ابیطالب (علیه السلام): مَن أكثَرَ الفِكرَ فيما تَعَلَّمَ أتقَنَ عِلمَهُ و فَهِمَ ما لَم يَكُن يَفهَمُ؛
هر کس درباره آنچه آموخته زیاد فکر کند، علمش را محکم می سازد و آنچه را درنیافته خواهد فهمید. (غرر الحكم: 8917)
پانوشت: یکی از مهارتهای پژوهشی، «تفکر فراوان» درباره موضوع و ابعاد آن است. این کار از سویی سبب شناخت عمیقتر ابعاد مختلف بحث می شود و از دیگر سو زوایای مبهم بحث را می گشاید.
پس به جای اینکه بیشتر به دنبال نقل قول باشیم به دنبال «خلق قول» باشیم.
معاونت پژوهش حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه
آخرین نظرات